Goldman Elior
Nyelvtanár, hitoktató. Izraelben vallási, Magyarországon, Izraelben és Angliában szekuláris tanulmányokat folytatott. Nemrég költözött vissza Jeruzsálemből családjával, azóta tanárként dolgozik, jelenleg a Lativ Kolel oktatója. Interaktív óráinak célja az önismeret, a strukturált kreatív gondolkodás és a problémamegoldóképesség fejlesztése, a boldog és kiegyensúlyozott zsidó élethez szükséges képességek átadása.
Bonyolult világunk számos nehezen definiálható morális kérdést állít elénk, melyekre sokszor nehezen találunk megoldást. A kurzus folyamán kilenc erkölcsi kérdést illetve problémát tekintünk át. A kérdések megválaszolásához a zsidóság alapdokumentumát, a Tánáchot (a Biblia 24 könyvét) fogjuk segítségül hívni.
Tematika havi bontásban
- november- „Köteles az ember mindig örömben lenni”. Tényleg? Mindig? (Kohelet könyve)
- december- A kegyelmesség ki kell terjedjen mindenkire – azokra is, akik másoknak ártani akarnak? Hol a határ? (Jónás könyve)
- január- Hogyan definiálnád a jóságot? És a gonoszságot? (Mózes első, negyedik és ötödik könyve)
- február- A jóság születésünktől fogva velünk van vagy tanult viselkedés? (Mózes első könyve, Példabeszédek könyve)
- március- A háború és béke etikája Eszter könyvében (Eszter könyve)
- április- „A vásárlónak mindig igaza van” – hangzik a mondás. Biztos, hogy ez így van? Mit jelent az etikus vásárlói magatartás a Tanach szerint? (Mózes első, második és harmadik könyve, Jeremiás könyve, Zakariás könyve)
- május- A ‘zsidó’ szó héberül így hangzik: ‘jehudi’. Ez a szó a héberben a ‘hála’ szóból jön. Miért lett a zsidó nép neve az, hogy ‘hálaadók’? Miért morális kötelességünk a hála? (Mózes öt könyve, Krónikák könyve, Zsoltárok könyve, Példabeszédek könyve)
- június- Siker és elégedettség – mindannyiunk mozgatórugói a Tanach szemszögéből (Mózes első és második könyve, Sámuel második könyve)
- július- Mindannyian meg tudjuk ítélni, mi morálisan helyes és mi nem. Honnan jön ez a tudás? (Mózes harmadik könyve)
Az előadók a változtatás jogát fenntartják!